ovesná vločka: Milá Et, kdybych nebyla lenoch líná a škarohlíd pesimistický, už bych si poslala přihlášku na KISK a drtila se na TSP. Jenže, maminka mne od knihovnictví zrazuje, že nenajdu uplatnění a taky si nejsem jistá, zda bych dva obory zvládala, aniž bych se nutně zbláznila.
Mrzí mne, že se musíš prokousávat předměty, které tě nebaví. Nám nepracujícím to tak nepřijde, ale opravdu studujeme spoustu "zbytečností" které nám nakonec k ničemu nebudou. K čemu mi bude, jakožto kopačce kanálů, teorie literatury?
Tak ti přeji, aby tě v letním semestru potkávaly knihy, lidé a věci, které ti pomůžou přenést se přes knihovnickou nudu. Mimochodem, lituji, že si má vzácná maminka nevedla v době svých knihovnických studií, nedávných, blog. Její připomínky k probíraným věcem byly vtipné.
et: A já ti, milá Vločko, děkuji za optimistický komentář Studium knihovnictví je asi fakt jen pro nadšence, ale na Masaryčce je to nějak o něčem jiném než u nás. Hrozně mě to štve a mrzí, ale jsem si jistá, že kdybych s UISKem teď sekla, na KISK už se nepřihlásím. Ještě se tím letňákem zkusím prokousat, jen tak snadno se nevzdám, ale štve mě to moc.
Ještě že mám aspoň toho Toraka, dnes jsem načala třetí díl
---
et.pise.cz
furie®blbne.cz: Nad tím rozdělením jsem taky několikrát přemýšlela... A to, že člověk má na škole dojem, že se učí věci, které mu budou k ničemu, je asi všude
sargo: Kdyby se učili jenom věci v konkrétní praxi potřebné, chodí se ze školy ve dvanácti. A co s hromadou nezaměstnaných puberťáků?
et: Nesouhlasím, na VOŠce i bakalářském studiu jsme měli naprostou většinu předmětů, ze kterých čerpám dosud a kdybych je nestudovala, tak by se mi v knihovně pracovalo daleko hůř. V zimním semestru jsme měli skvěle koncipovaný kurz týkající se VŠ knihoven, líbilo se mi i HCI (vztah člověka a počítače).
Mně vadí hlavně ta nemožnost se zaměřit nějakým konkrétním směrem, všechno je tak obecné a teoretické, že by jeden brečel.
Když se podíváš, co všechno dělají brněnští studenti a jak to na KISKu žije, je to úplně o něčem jiném.
---
et.pise.cz
zmrzlinka: Praha i Brno maju ine zameranie, bud rada, ze nemas smer nove media, to ju uplne maso Teda na hlavu postavene, ked studentov FF posielaju na vyberovky na mat-fyz, kde sa programuje...Kolegyna tam sla, jedina dievcina medzi matfyzakmi, vsetci sa tam pohravali s roznymi elektronickymi gadgets a smiali sa jej, tak si hned vyberovku zmenila
Ale myslim si, ze VS ma byt teoreticka a akademicka. Mne teda pekne lezie na nervy, ze VOS a bak su take lepsie stredne skoly, no mozno ani nie lepsie, studenti precitaju jednu knihu, opisu nieco z netu, zkompiluju smiesnu pracu a tvarime sa, ze to je vysokoskolske vzdelanie. A najviac ma stvu skoly,ktore lakaju uz tym, ze na prijimacky nemusite nic vediet, ze sa neskusa a beru vsetkych.Potom si zaplatis nejaku tu pracu u firmy, ktorych reklamy vidim vsade a si podobne absolvent VS. Som zhrdena stara garda, ked vysokoskolske studium bolo len patrocne a diplomova praca mala byt samostatna a nieco noveho priniest
et: A v čem je výhoda teoretičnosti a akademičnosti VŠ? Proč se nemůžeme vzdělávat prakticky? K čemu jsou nám našprtané teoretické žvásty, které k ničemu nepotřebujeme?
Nerada bych působila jako otrava nejotravnější, ale s odsuzováním VOŠ jako lepších středních škol tedy rozhodně nesouhlasím. Shodou okolností jsem jednu VOŠ studovala a myslím, že diplom jsem si zasloužila. S jednou opsanou knihou bychom neuspěli ani u obyčejné seminárky, natož pak u nějaké závěrečné absolventské práce. Program VOŠIS je v podstatě srovnatelný s bakalářským stupněm na UISKu a nemyslím si, že by byl v něčem horší. Naopak mi velmi vadí, že z VOŠ neexistuje žádný přestupní krok na VŠ a kdo chce studovat dál, musí začít na VŠ od prváku.
---
et.pise.cz
krtek a nikie: já teda jako ten, kdo Bc. dělal v Brně a Mgr. v Praze (informační větev), jsem měla přesně opačný problém. My měli v Brně v prvních dvou letech 4 povinné psychologie (obecná psychologie, kognitivní psychologie, sociální psychologie a ještě cosi), já si navíc dala psychologii masmédií jako výběrovku. Pak mi začaly chybět nějaké ty vůbec knihovnické předměty, které by se mě naučily něco jiného než obecné pedagogiky a úvody - a utekla jsem do Prahy.
Ale chápu, že každého zajímá něco trochu jiného. Nedalo by se do volitelných vybrat něco z nabídky psychologické katedry? Nám vždycky Papík vyprávěl, jak katedry na FF spolupracují a uznávají si výběrovky - tak proč to nezkusit v praxi?
et: Nikie, teoreticky by ta nabídka byla obrovská, mohla bych si vybrat cokoliv, ale s kombi studiem to prakticky moc nefunguje. Chtěla jsem si vzít nějaký tělocvik, jenže s tou chaotickou pracovní dobou v knihovně to prostě nejde, nemůžu nikam chodit pravidelně. Navíc jsem v naší skupině jen jedna ze dvou pražských.
I když si teoreticky můžem nabrat výběrovky jaké si jen přejeme, prakticky si všichni zapisujeme ty, které jsou pro nás připravené ve studijním plánu. A ty jsou všechny hrozně technicky a informačně zaměřené, o knihovnických si zatím můžem nechat zdát. Ale ještě nás čekají dva předměty, které jsme ještě neměli. Třeba aspoň jeden bude dobrý
---
et.pise.cz
cifka: Co si pamamatuju, tak třeba na MU Brno jim to došlo a poslední rok jsem studovala podzimní a jarní semestry.
Přeju, ať i v té nudě najdeš něco zajímavého.
et: Cífko, děkuju. Rozhodla jsem se nenechat zdeptat a udělat si z nudy zábavu. Usnesla jsem si sama v sobě, že právo na internetu bude zajímavé, bude mě bavit, bude se mi líbit a úkoly budu dělat s chutí. Už zbývá jen se přihlásit do Moodlu a na ty úkoly se po týdnu aspoň podívat
---
et.pise.cz