Pořád se učím tu otravnou bibliopedagogiku. Jsem zrovna v kapitole Specifika učení dospělých, která se mimo jiné věnuje aplikaci didaktických zásad:
zásada soustavnosti a plánovitosti - studující má mít přehled o celkové struktuře poznatků, ujasnit si hlavní myšlenky, umět je samostatně analyzovat a vyvodit z nich závěry. Je třeba umět si zorganizovat práci a studium, sestavit si plán studia, stanovené etapy dodržovat a pokoušet se v nich látku zvládnout (vyhýbáme se nárazovosti učení a přetěžování nervové soustavy např. před zkouškou).
Aha... Škoda, že jsem se nezačala učit dřív... Kdybych se chtěla vyhnout přetěžování, tak to leda že bych se přestala učit úplně.
Taky máte na začátku každého semestru tyhle bohulibé ideje? Jak se jako budete učit hrozně moc průběžně a na konci semestru zjistíte, že to vlastně všechno umíte a je potřeba to jen tak pro jistotu zopáknout? Nefunguje to, co?
RE: Zásadní zásady | cifka | 06. 02. 2011 - 19:53 |
![]() |
et | 06. 02. 2011 - 20:13 |
RE: Zásadní zásady | ovesná vločka | 06. 02. 2011 - 20:03 |
![]() |
et | 06. 02. 2011 - 20:24 |
RE: Zásadní zásady | hp | 06. 02. 2011 - 20:11 |
![]() |
et | 06. 02. 2011 - 20:14 |
RE: Zásadní zásady | editt | 06. 02. 2011 - 20:28 |
![]() |
et | 07. 02. 2011 - 17:55 |
RE: Zásadní zásady | zmrzlinka | 06. 02. 2011 - 20:58 |
![]() |
et | 07. 02. 2011 - 17:56 |